prevencia proti defektom na elektrickej kolobezke

Prevencia proti defektom na elektrickej kolobežke Zanechajte komentár

Prevencia proti defektom na elektrickej kolobežke

Jedným z najčastejších servisných úkonov je práve defekt. V tomto článku Vám poradíme s prevenciou proti defektom, aby ste minimalizovali potrebu výmeny či opravy duše. U nás v malde sa snažíme zákazníkom pomôcť aj s prevenciou, čo síce môže vyzerať, že nechceme zarobiť, ale na uliciach je dostatočné množstvo jazdcov, ktorých prevencia nezaujíma a tento či podobný článok si neprečítajú. Okrem našich zákazníkov aspoň aj vám, našim čitateľom, sa pokúsime pomôcť ušetriť peniaze aj problémy 🙂

1. Fúkanie, fúkanie a ešte raz, fúkanie

Samozrejme, myslíme kolies, tých na kolobežke. Najlepšou prevenciou je práve táto najzákladnejšia činnosť. Aspoň raz za 2-3 týždne odporúčame skontrolovať tlak v pneumatikách a mať nafúkané kolesá, otptimálne na 50 PSI (viď. tabuľku nižšie). Tlak závisí aj od váhy jazdca, nižšie nájdete tabuľku optimálnych hodnôt.

PSI Technológie, ktoré Vám rozumejú
Obr. 1 – Tabuľka optimálneho tlaku v pneu elektrických kolobežiek

Pri vyššie uvedenej tabuľke berieme ohľad aj na komfort pri jazdení. Ak máte kolobežku odpruženú, môžete pridať ešte ďalších +10%. Maximálne hodnoty máte vždy uvedené aj priamo na pneumatike. Odporúčame tieto hodnoty neprekračovať.

Ako zistiť tlak v pneumatikách?

Je niekoľko možností, buď prídete k nám, kde Vám dofúkame kolesá bezplatne. Druhou bezplatnou alternatívou je zájsť na pumpu, kde majú kompresor. Teda aspoň na väčšine púmp je použitie kompresora bezplatné. Treťou alternatívou je si zaobstarať prenosný mini kompresor a môžete dofúkať pneu pravidelne aj v pohodlí domova. Odporúčame kompresor Maldo, ktorý sami používame.

Maldo kompresor
Obr. 2 Maldo kompresor

2. Tmel

Veľmi účinnou prevenciou je taktiež použitie tmelu, presne ako aj pri autách. My používame Slime. Naplnenie pneu u nás stojí 5€. Nie je to nič náročné a určite to zvládnete aj sami doma, je ale potrebné si kúpiť celú fľaštičku, tie najmenšie sú už od 8€.

Tmel sa používa aj potom, ako už defekt dostanete, je to tekutina, ktorú dávame do pneumatiky alebo do duše. Závisí, či máte bezdušovú pneu alebo dušovú. Na trhu sú 2 takéto varianty SLIME-u, treba vybrať ten správny. Slime je zároveň aj dobrou prevenciou ešte pred vznikom defektu, ide totiž o tekutinu, ktorá je v tekutom stave v pneu alebo duši a v prípade vzniku malej trhliny, tekutina trhlinu vyplní, takže predídete defektu, resp. defekt opravíte.

SlibeBezdusovy Technológie, ktoré Vám rozumejú
Obr. 3 – Slime pre bezdušové pneu
SlimeDusova Technológie, ktoré Vám rozumejú
Obr. 4 – Slime pre dušové pneu

Samozrejme, ak Vám pneumatiku prepichne klinec alebo špendlík, tak nepomôže ani tmel, v takom prípade bude nutná výmena duše, v najhoršom prípade aj pneumatiky.

Väčšina defektov je však z malých kúskov, napríklad kúskov skla, čomu by ste pomocou tmelu a dostatočne nafúkaných pneumatík vedeli predísť.

Pre tento článok to je od nás všetko, prajeme veľa kilometrov bez defektov :-). Ak chcete dostávať upozornenia na nové články z kategórie maldo radí, prihláste sa k odberu noviniek a sledujte nás na sociálnych sieťach, ďakujeme za podporu.

0 0 votes
Article Rating
Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Nákupný košík

close